تائب طراحی مدرن

طراحی نقش، سمبل، نشان ، نماد و رنگ سازمانی ؛تارو پود پارچه ، بافت ، طرح و تراکم برحسب نیاز؛لباس مدارس و سازمان ها؛لباس کار

تائب طراحی مدرن

طراحی نقش، سمبل، نشان ، نماد و رنگ سازمانی ؛تارو پود پارچه ، بافت ، طرح و تراکم برحسب نیاز؛لباس مدارس و سازمان ها؛لباس کار

پوشش در ایران


پوشش در ایران



پولک دوزی روی لباس و مدلهای ماکسی از جمله مدل هایی است که اروپائیان در زمان قاجاریه از ایران برداشت کرده اند، اگر دولت کوتاهی نمی کرد و مدعیان تولید واقعأ همت می کردند ، الان دیگر نیازی به وارد کردن اینهمه جنس غربی و چینی به بازارنبود.

فرزند محمد باقر قاضی پور؛ تنها وارد کننده پارچه چادری مشکی در زمان رژیم شاهنشاهی به ایران در پایان تاکید کرد: متاسفانه گروهی، چادر را در رنگ سیاه خلاصه کرده اند و این موجب شده است که امروزه جوانان اقبال خوبی نسبت به این نوع پوشش نشان ندهند. بنابراین به مسئولین توصیه می کنم از طراحی چادرهای رنگی حمایت کرده و به جای طرح مباحث کلیشه ای در فکر فراگیر شدن پوشش ملی و اسلامی باشند.

پوشش در ایران، چنان دیگر جنبههای فرهنگ چند تکه ما، دارای تنوعی در حد وسعت جغرافیایی و قدمتی شانه به شانه تاریخ این مرز پر گهر است.

یکی از شاخه های شناخت فرهنگ ادوار گذشته هر تمدنی، تاریخ لباس و پوشاک است. مردان ایرانی در تمامی ادواری که نشانه هایی از پوشش آنها در دست داریم، نیز حجاب در معنای مخالف برهنگی را داشتند و اصولاً برهنگی در فرهنگ ایرانی امری مذموم به شمار می رفته است. شاید این مفهوم را هنگام مقایسه با تمدنهای همزمان با تمدن ایرانی بهتر درک کنیم.

بررسی پوشش مردان و زنان ایرانی نه تنها ما را با ظاهر افرادی که در گذشته زندگی می کردند، آشنا می کند، بلکه شناخت بسیاری از مسایل مانند انواع بافته های نساجی نوع و طرح آنها و خیلی موارد دیگر را به ما می دهد.
ایرانیان از عهد کهن تا چندی پیش درباره لباس پوشیدن تغییر نگرش اساسی نداشته اند، اگر چه در گذر زمان سعی کرده اند شیوه لباس پوشیدن را متناسب با شرایط متغیر زمانه خود هماهنگ سازند، ولی در مجموع متفاوت تر از ساکنان کشورهای اروپایی بوده اند. سنگ نگاره های به جا مانده از عهد باستان هم نشان می دهد که جوامع شرقی از جمله ایران و مناطق دیگر همچون تمدن «تدمر» در سوریه علی رغم تأثیرپذیری از معماری یونانی و رومی، باز هم حال و هوای شرقی خود را حفظ کرده اند که این در سنگ نگاره ها و پیکرهای تقریباً پوشیده از لباس به یادگار مانده از آن دوران خود را نشان می دهد.
تاریخ لباس بخشی از تاریخ تمدن است که در آن تحولات شکل و فرم لباس از قدیمی ترین ایام تا زمان خاصی مورد بررسی و مطالعه و تحقیق قرار می گیرد و با تغییر این نوع پوشاک رفتارهای فرهنگی و اجتماعی آن جامعه نیز دستخوش تغییر و تحول می گردد. در هر جامعه مطالعه این بخش از تاریخ رازهای نهفته ای در مورد مردم آن دوران را برای ما روشن می سازد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد